FAQ
Boka rum

Rum 1

OK
Min bokning

Frågor och Svar

Fråga: Varför ska jag boka direkt med er istället för genom Booking.com, Expedia, Hotels.com mfl.?

Svar: Om du bokar direkt med oss ger vi dig det bästa priset, de bästa bokningsvillkoren, bonuspoäng vid varje övernattning och alla andra Best Western förmåner. Uppge gärna att du valt att boka direkt efter att ha läst vår FAQ.

Fråga: Behöver jag ha mitt bokningsnummer tillgängligt vid incheck?

Svar: Ja, vi använder oss av självincheckningsstationer där bokningsnummer krävs. 

Fråga: Finns det tillgång till bagagerum på hotellet?

Svar: Ja, vi tillhandahåller bagagerum för hotellets gäster där du kan förvara bagage på ankomst- respektive avresedag.

Fråga: Kan jag betala kontant för hotellrummet?

Svar: Nej, vi är ett kontantfritt hotell och vi tar endast betal- och kreditkort.

Fråga: Vilka betalkort tar ni?

Svar: Vi tar VISA, Mastercard, Diners, Amex, vänligen notera att vi ej tar elektronkort.

Fråga: Finns det möjlighet att ställa in en barnsäng på rummet?

Svar: Nej, tyvärr får vi inte plats med barnsängar i våra rum. 

Fråga: Får ungdomar under 18 år bo på hotellet?

Svar: Nej, vi tar endast emot ungdomar under 18 år i målsmans sällskap.

Fråga: Finns det möjlighet att ställa in en extrasäng på rummet?

Svar: Nej, tyvärr får vi inte plats med extrasängar i våra rum. Om du behöver fler sängar är alternativet våra familjerum. Där finns en dubbelsäng samt en bäddsoffa, Max antal i dessa rum är tre vuxna alternativt två vuxna och två barn.

Fråga: Hur breda är era sängar?

Svar: I våra dubbelrum är sängarna 160 cm breda och går ej att separera och i enkelrummen är sängen 105 cm bred. I familjerummen finns en dubbelsäng (160 cm) samt en bäddsoffa.

Fråga: Tar ni emot hundar eller andra husdjur?

Svar: Nej tyvärr, våra rum är för små för att vi ska kunna acceptera hundar och andra husdjur.

Fråga: Finns det några affärer i närheten av hotellet?

Svar: Ja, vi ligger mitt i city och har massor av butiker och restauranger runt hörnet.

Fråga: Hur kan vi lämna en recension?

Svar: Gå gärna in på tripadvisor.com eller www.bwfeedback.com efter din vistelse och berätta för oss och andra hur du haft det.

Fråga: Finns det någon dator att tillgå under sin vistelse?

Svar: Ja, dels finns det datorer i loungen och dels har alla rum en surfplatta att tillgå.

Fråga: Har ni endast fönsterlösa rum?

Svar: Nej, av våra totalt 201 rum är 61 rum utan fönster, detta är tydligt markerat på rumstypen, se till att läsa rumsbeskrivningen om du inte önskar bo i ett fönsterlöst rum.

Fråga: Har ni endast små rum?

Svar: Ja det stämmer, våra rum är små (ca 11,5 kvm) men väldigt yteffektiva, vi har satsat stort på kvalitet, komfort och funktion. Utöver våra små rum har vi 5 familjerum som är lite större till ytan.

Fråga: Vilken är den närmsta tunnelbanestationen?

Svar: Hötorget är närmast men även Rådmansgatan ligger väldigt nära.

Fråga: Hur tar jag mig till centralstationen?

Svar: Det är 900 meter till centralstationen och tar ca 12 minuter att promenera. Naturligtvis kan du även ta taxi eller tunnelbana (1 station).

Fråga: Hur tar jag mig till Stureplan?

Svar: Det är endast en kort promenad på ca 10 minuter (550 meter) till Stureplan från hotellet. 

Fråga: Har hotellet någon parkering?

Svar: Nej, hotellet har ingen egen parkering utan vi hänvisar till de parkeringsgarage som finns i området, exempelvis parkeringshuset Väderkvarnen på Brunnsgatan 26 alternativt Konserthusparkeringen på Sveavägen 17 eller parkeringshus Svärdfisken på Olof Palmes gata 11.

Fråga: Finns det träningsmöjligheter på hotellet?

Svar: Ja, hotellet har ett fitness center med omklädning och bastu.

Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2017 Best Western International, Inc. All rights reserved.
Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse